Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yg terbaik. Mereka hanya membuat yg terbaik dalam hampir apa saja yg datang didalam hidup mereka. Kebahagiaan terletak kepada mereka yg menangis, mereka yg terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yg telah mencuba, hanya mereka yg boleh menghargai kepentingan manusia yg telah menyentuh hidup mereka.



Sunday 29 April 2012

~~Terapi Istighfar~~

Beristighfar sebenarnya melapangkan dada dan menenangkan jiwa. Ia juga salah satu dari amalan yang boleh mempercepatkan hajat dan diperkenankan segala permintaan. Beristighfar sebanyak 100 kali sehari akan menenangkan jiwa dan mendekatkan diri kepada Allah swt. Nabi saw sendiri pun tidak kurang dari 70 kali beristighfar setiap hari walaupun dosanya telah diampunkan. Istighfarnya bukanlah untuk pengampunan semata-mata tetapi lebih untuk menenangkan jiwa seterusnya mendekatkan diri dengan Allah swt. 

Kalimah istighfar yang bermaksud, "Aku meminta ampun kepadaMu Allah swt yang Maha Agung yang tiada Tuhan melainkan Dia yang Maha Hidup serta Maha Berdiri dengan sendiriNya dan aku bertaubat kepadaNya."

No comments:

Post a Comment