Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yg terbaik. Mereka hanya membuat yg terbaik dalam hampir apa saja yg datang didalam hidup mereka. Kebahagiaan terletak kepada mereka yg menangis, mereka yg terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yg telah mencuba, hanya mereka yg boleh menghargai kepentingan manusia yg telah menyentuh hidup mereka.



Monday 30 April 2012

~~Intro~~

Hiii sume, x penah kn cite psl mknn kegemaran ke, cite psl mkn-mkn ke kn... Ok la, mula2 kne intro sket kn pe yg aku suka mkn... Aku rs aku nk klo bab mkn mmg susah sket, bkn la cerewet sgt tp byk mknn yg x leh lalu kt tekak nii.. Klo boleh pn ade msnya terkeluar balik... Cth mcm aku gi Sabah hujung thn lepas, last day tu biasa la wat mkn besar kt Salut... Mkn seafood, byk gak order penuh la 1 meja.. Aku pn mkn, byk x byk sume aku try laa.. Mlm tu je, aku startmuntah smpi la kt airport, termasuklah ms naik van nk gi airport... Huhuhu kn dh susah, x selesa kn.. Haaaaa mak aku kata, ko ni klo mkn merapu mst jd mcm ni.. So, aku pn rs lebih baik x pyh mkn dr muntah.. Cite lain, ms aku demam dlu aku penah rs nk mkn sotong tp bile gi beli rs mcm x leh nk telan laa.. Hahaha tp sbb mak aku dh tlg belikn, try gak la, tahan je dlm mulut tu n last 1x aku luah jgk tp blkg2 laaa... 

Senang cite perut aku ni makanan kampung yg simple tu ok laa.. Aku paling suka masakan yg ade kaitan ngn ikan bilis.. Mcm gorang wat sambal ikan bilis, kacang n tempe.. Aku suka jgk ikan masih potong kecik2 masak ngn cili padi... Ermm terliuq dh nii... Sambal sardin ke... Sayaur goreng biasa @ masak air ok jgk.. Mknn yg simple sgt kn, ade org x nk mkn pn tp ape leh wat, aku lg ade selera tgh mknn yg mcm tu.. Ok laa, susah2 pn aku kuat mkn.. Klo boleh hari2 buah tu kena ada, buah bagus tau tuk kesihatan.. Nnt klo ada gamba2 psl mkn aku upload kemudian k.. K, salam..

No comments:

Post a Comment